Blev så sugen...

......på att börja blogga....varför? hmm det vet jag inte direkt såhär på rak arm....men några vänner har blogg och det verkade jäkligt kul att bara skriva av sig när man känner för det eller bara för att ha något att göra. Typ nu..jag har inget att göra trots solen skiner ute...borde ligga och pressa på stranden men jag vägrar att åka buss till stranden idag igen.
Gjorde det igår...2 byten och sen när jag väl låg där och hade det jäkligt tråkigt så fick jag för mig att åka hem..ahh...jag låg där i ca ½ timme och lyssnade på alla andra som låg runtomkring och fick upp bilder om hur deras liv ser ut...haha....inte ens min cosmopolitan lockade mig till att ligga kvar...anyway...jag blev rastlös och gick därifrån. Ungefär en kvart senare skulle jag ta bussen...men är det inte meningen att bussen ska köra in vid busshållplatsen när det står någon där och väntar eller måste man slänga sig framför bussen och riskera att bli påkörd bara för att chaffören ska fatta att jag vill med? Eller har jag fått allt om bakfoten? Paff blev jag och så satte jag mig med min älskade cosmo och väntade tills nästa buss...fast denna gången tog jag inga risker...jag satte mig på bussen som var påväg neråt för att sedan vända och komma tillbaka....orka ta mera chanser!! jag hade ju offrat tillräckligt av min dag för att komma till beachen!! .....för vadå egentligen?...solen hann ju knappt nudda min skandinaviska hy innan jag stack...!!
Idag har dagen inte vart mycket bättre...fan roligare att åka buss! Gick upp 7. 20 imorse BARA FÖR ATT det skulle komma några gubbar som skulle rensa vårat ventilationssystem mellan 7. 30  och 15.30. Hallå eller...brukar man inte få en mer exakt tid när det kommer till sånt eller? Bara för att jag var hemma så betydde det väl inte att jag är världens morgonmänniska för ingenting? Dom kom runt 9 och jaaaa...vad gjorde jag under tiden...städade badrummet, hängde tvätt...allt var klart innan halv 9....vilket pensionärsliv....haha!  Vilka aggresstioner jag har inom mig..ojoj... :P och I - landsproblem..sorgligt....

Annars har jag suttit och fixat min kära artlista...jahajaa..nu jäklar ska det pluggas här inför höstens artprov....Det är ju helt sinnessjukt att det KAN finnas NÅGON som sitter och kommer på alla dessa konstiga namn!! Då måste man verkligen älska det man gör...och ha en jäkla fantasi...när jag säger arter då menar jag allt från kvalster till lavar....massa svampar och annat...Visste ni att det finns över 1000 olika arter mossa? Alla ser ju för fasen likadana ut...och dom har ju inte kommit upp i 1000 om det inte finns någon som letar, jämnför och namnger mossorna..eller? Bra jobbat där ;)
Så nu har jag lite längre än en månad på mig att lära mig det som står på min artlista....sen kommer jag att imponera.. mohahahaha!!
Funderar på att ta en promenad...bara för att röra på fläsket och rensa hjärnan...vem vet jag kanske kan öva på arterna med? :P Dont think sooo...Eller så sitter jag här och leker litegranna och försöker komma på hur man gör här.... Det märks nog om jag gör det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0